Właściciele sklepów – dbajcie o dobre opinie
Zwłaszcza w odniesieniu do sprzedaży internetowej, ogromne znaczenie dla przyszłego sukcesu, ma to, czy sklepy internetowe mają pozytywną opinię w Internecie i czy klienci są lojalni wobec sprzedających. Jeżeli nasza opinia w sieci jest negatywna, zależy nam wyłącznie na sprzedaży, jak największej ilości produktów, a zatem robimy wszystko, aby tylko zachęcić do kupna (i ukrywamy pewne informacje o produktach), powinniśmy liczyć się z tym, że szybko zostaniemy „zdemaskowani” przez ludzi, którzy kupili u nas wcześniej i prawdopodobnie szybko zakończymy „przygodę” z prowadzeniem sklepu.
Cena to nie wszystko
Z jednej strony, ceny produktów są ważne, ale z drugiej strony dla ludzi, zwłaszcza kupując przez Internet, ważne jest również to, czy sklep ma pozytywną opinię, czy ludzie dobrze wspominają zakupy na naszej witrynie i dobrze oceniają nie tylko zakupiony produkt, a również to, jak wyglądała obsługa na wszystkich etapach kontaktu klienta ze sprzedającym.
Lojalność klientów to wymierne korzyści
Kolejną rzeczą, w jaką sklepy internetowe powinny inwestować i o jaką powinny dbać, jest lojalność klientów. Lojalny klient w czasach tak dużej konkurencji jest „na wagę złota”. Na czym tak naprawdę polega lojalność? Produkt naszej marki jest chwilowo niedostępny w sklepie, w którym znajduje się klient. Zamiast wybrać inny produkt, innego producenta, klient udaje się do kolejnego sklepu. Z jednej strony nie wkłada bardzo dużego wysiłku w czynność, jako że sklep nie jest oddalony o dużą odległość, ale jednak z drugiej strony poświęca chwilę swojego czasu i, a przecież mógłby zakończyć zakupy na jednym sprzedającym, a nie szukać u innego.
Na tym właśnie polega lojalność klientów, którzy często wybierają produkty, sklepy droższe, ale takie, którym ufają, do których są przyzwyczajeni i które lubią. Cena gra tu rolę drugorzędną (o ile różnica ta nie jest bardzo duża).
Jakie działania podejmować?
Jakie działania możemy prowadzić, aby ludzie byli lojalni względem nas? Oczywiście musimy być uczciwi, musimy kontaktować się z naszymi klientami w takiej formie, jakiej od nas oczekują. Warto kierować do nich zawsze w miarę możliwości indywidualne przekazy, dzięki którym klienci będą czuli się wyjątkowi i doceniani.
Zadbaj o gratisy
Ponadto, ludzie uwielbiają prezenty, gratisy. Jeżeli zachęcimy ich obietnicą, że u nas w sklepie dostaną coś lepszego (niż zaproponują im inne sklepy internetowe), uzyskają jakąś korzyść z wiernego kupowania u nas, będą mieli powód, który przekona ich do powrotu na nasz sklep internetowy. Dlatego też coraz więcej witryn inwestuje w programy lojalnościowe, inaczej zwane partnerskimi.
Za zakup przez sklep internetowy klient otrzymuje punkty (określoną w regulaminie ilość punktów). Każdorazowo na jego „konto” (musi być zatem zarejestrowany) za zakupy wpływają punkty. Punkty te może kolejno wymieniać na nagrody lub na zniżkę na zakupy robione na witrynie. Dzięki temu, że otrzymuje od sklepu profity za zakupy, jest mu wierny (im większą ilość punktów uzbiera, tym atrakcyjniejszy prezent otrzyma, gdyby zbierał u kilku sprzedających, u żadnego nie miałby dużej ilości punktów) i wraca do sklepu, gdy pojawia się potrzeba zakupu.
Jeśli interesuje Cię sprzedaż online oraz sklepy internetowe to zapraszamy do działu porad.
© 2012, aptus. wszelkie prawa zastrzeżone publikacja z www.koban.pl